beylikdüzü escort bayan, gaziantep escort, ataköy escort, esenyurt escort, seks hikayesi, kayseri escort, şişli escort, beylikdüzü escort,

Content marketing – jeden z najpopularniejszych sposobów promocji w sieci

Marketing treści przez wiele osób – zwłaszcza specjalistów jest uważany za jeden z najbardziej przyszłościowych sposobów digital marketingu. Nie dzieje się tak bez przyczyny, gdyż klienci a także sama wyszukiwarka Google coraz mocniej premiują jakościowe treści. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące content marketingu, a także podsumowu

jemy temat tak abyśmy mogli podjąć świadomą decyzję o wdrożeniu CM i wykorzystaniu tej strategii w działaniach marketingowych.

Czym jest marketing treści

Content marketing to jedna z ważniejszych i wiodących strategii marketingu internetowego. Polega ona na tworzeniu, a następnie zamieszczaniu w internecie przydatnych oraz jakościowych treści opatrzonych logiem naszej marki, nazwą lub linkiem. Treści te mają na celu zainteresować odbiorców którzy, mogą być potencjalnie naszymi klientami a następnie skłonić ich do zapoznania się z contentem. W efekcie publikowany w internecie content ma sprawić, iż odbiorcy będą przechodzili na stronę naszej marki i zapoznawali się z jej ofertą.

Marketing treści cechuje się kilkoma głównymi założeniami. Przede wszystkim jest to publikowanie merytorycznego a także przydatnego contentu, który będzie dawał konkretną wartość odbiorcom. W ten sposób ma przyciągnąć do siebie osoby mogące zostać naszymi klientami. Drugim elementem jest dobre oznaczenie treści, aby klienci wiedzieli kto stoi za opublikowaniem treści. Tego typu promocja jest również nienachalną formą reklamy która będzie jedynie pozwalała zapoznać się odbiorcom z naszą marką i nie będzie ich nagabywała. Odbiorcom należy jednak publikując content w sieci umożliwić i jak najbardziej ułatwić zapoznanie się z naszą marką. Robi się to poprzez np. dobre oznaczenie contentu czy np. poprzez zamieszczenie linków do naszej witryny w treści.

Content marketing możemy wdrażać niezależnie od tego w jakiej branży działamy, na jaką skalę funkcjonujemy, a także jakim budżetem dysponujemy. Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na nas, którą możemy następnie kształtować w różny sposób. Przy pomocy content marketingu możemy pozyskiwać nowych klientów, budować pozytywny wizerunek firmy czy zwiększać jej zasięg i świadomość.

Dlaczego content marketing jest skuteczny

Przede wszystkim marketing treści jest skutecznym sposobem reklamy z uwagi na rosnące wymagania klientów wobec marek. Ci wymagają już od firm nie tylko zaprezentowania ciekawej oferty oraz sprzedaży jakościowych produktów ale i także dostarczania wiedzy, know-how czy kompleksowych informacji tematycznych. Klienci stają się regularnie coraz bardziej wymagający z uwagi na sporą konkurencję i coraz większy wybór na rynku. Mając go do dyspozycji, stawiają jedynie na marki, które oferują jak najwięcej, a content daje idealną możliwość wyprzedzania innych marek na rynku pod tym względem. Obniżanie marży czy podnoszenie poziomu obsługi klienta posiada konkretne limity, a więc klienci wobec wyśrubowanych ofert coraz częściej oczekują od marek wartościowych tekstów, poradników czy oryginalnych treści z których będą mogli skorzystać i dzięki którym będą mogli dokonać korzystniejszych zakupów.

Marketing treści pozwala również docierać do bardzo dużej ilości klientów. Oprócz tego, iż jest to jakościowy sposób reklamy, możemy bardzo łatwo publikować oznaczony content tematyczny w wielu lokalizacjach. Często jedną publikacją będziemy mogli dotrzeć nawet do kilku tysięcy osób, a miejsc takich w sieci znajdziemy z pewnością wiele. Ważnym powodem dla którego content marketing posiada wysoką skuteczność jest również pasywność. Raz dodając konkretną treść do internetu, będzie ona regularnie generowała dla nas napływ nowych klientów. Nie będziemy musieli wykonywać już w przyszłości żadnych innych działań, a konkretna pojedyncza publikacja będzie zapewniała nam regularny napływ odbiorców. Dzięki temu możemy operacyjnie zbudować bardzo szeroką siatkę elementów w internecie, które będą pozyskiwały dla nas klientów w sposób darmowy i skuteczny.

Jednym z najważniejszych powodów dla których content marketing jest aż tak skuteczny, jest wyszukiwarka Google. Ta coraz częściej przy pozycjonowaniu stron internetowych i ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania kieruje się właśnie treściami zamieszczonymi na stronie. Content jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, który regularnie od lat zyskuje na wartości, a w przyszłości będzie niezwykle istotny dla wyszukiwarki gdy będzie ona ustalała rankingi wyników wyszukiwania i oceny poszczególnych stron. Już teraz dzięki dodawaniu wartościowego i zoptymalizowanego contentu na naszą stronę możemy znacznie przyspieszyć pozycjonowanie i sprawić iż nasza strona będzie widoczna w wyszukiwarce. Content marketing będzie zatem kluczowy dla pozycjonowania, które również jest jedną z najważniejszych strategii marketingu i reklamy internetowej.

Formy contentu które mamy do wyboru

Mówiąc o content marketingu przede wszystkim powinniśmy dobrze poznać możliwości, jakie mamy do wykorzystania. Ogólnie istnieje wiele rodzajów czy poszczególnych form contentu, które możemy dodawać z myślą o reklamowaniu się w sieci. Powinien być on dobierany adekwatnie do celu, jaki chcemy osiągnąć, a także naszych możliwości czy sytuacji w danej branży. Formy contentu muszą być dopasowane do grupy docelowej odbiorców, aby były dobrze odbierane, a także powinny być napisane odpowiednim językiem i odpowiadać na potrzeby naszych odbiorców.

  • Treści pisane to pierwszy typ contentu który możemy dodawać w sieci. Możemy zaliczyć do niego teksty tematyczne, artykuły specjalistyczne i eksperckie, posty, raporty, statystyki, tutoriale, poradniki, case study, opowieści, historyjki i content artystyczny. Przede wszystkim treści pisane powinny być jakościowe a także odpowiednio sformatowane. Muszą powstawać zgodnie z zasadami user-friendly a także SEO copywritingu czyli być dostosowane zarówno do żywych odbiorców ale i także wyszukiwarki Google. Treści pisane są najpopularniejszą formą contentu na który powinniśmy kłaść spory nacisk.
  • Treści graficzne to drugi typ contentu który możemy publikować w internecie. Możemy zaliczyć do tej grupy treści w postaci zdjęć, grafik, infografik, rysunków czy grafik artystycznych. Do bardziej zaawansowanych form graficznych możemy zaliczyć np. zdjęcia 360 stopni czy zdjęcia panoramiczne. Są to materiały graficzne, po których możemy rozglądać się w 360 stopniach lub materiały, które przedstawiają dane miejsce w bardzo szerokim ujęciu. Z pewnością content graficzny będzie doskonałym uzupełnieniem tego pisanego, a jego dodanie nie będzie wymagało od nas wykonywania szczególnych czynności.
  • Content wideo to trzeci typ treści, jaki możemy publikować w celach reklamowych w internecie. Możemy zaliczyć do niego przede wszystkim filmiki a także spoty reklamowe, prezentacje, filmy długometrażowe ale i także bardziej zaawansowane formy takie jak webinaria, transmisje live na żywo czy wideo prezentacje. Stworzenie contentu wideo z pewnością będzie nieco bardziej wymagające niż stworzenie treści pisanych ale w ten sposób będziemy mogli przyciągnąć odbiorców, którzy zawsze chętnie zapoznają się z takimi treściami wideo.
  • Oryginalne formy contentu o których również nie powinniśmy zapominać to formy nieco odbiegające od wszystkich wyżej wymienionych typów. Mogą jednak powodować zdziwienie, zaskoczenie i duże zainteresowanie wśród odbiorców. Przede wszystkim mogą to być animacje czy animowane prezentacje. Możemy również wykorzystywać wirtualne spacery umieszczane zarówno na naszej stronie internetowej czy na wizytówce Google Maps. Możemy też tworzyć wirtualne galerie i prezentować content właśnie w taki atrakcyjny sposób naszym odbiorcom.

Gdzie publikować treści

Mówiąc o content marketingu musimy również zwrócić uwagę na to, gdzie publikować treści, które mają przyciągać odbiorców do naszej marki. Istnieje wiele miejsc w internecie, gdzie możemy robić to skutecznie i efektywnie. Możemy zaliczyć do nich takie lokalizacji jak:

  • Własna strona internetowa
  • Płatne artykuły sponsorowane
  • Media społecznościowe
  • Fora tematyczne
  • Platformy contentowe np. YouTube

Pierwszym miejscem w którym możemy dodawać content tematyczny jest własna strona internetowa. Prowadzenie bloga firmowego czy dodawanie treści na serwisie sprzedażowym w formie poradników z pewnością podniesie optymalizację i dostosowanie naszej witryny do wyszukiwarki Google. Przez to będziemy mogli pozyskiwać również bezpośrednio na naszą witrynę odbiorców z wyszukiwarki, a także publikować content w komfortowy sposób bez jakichkolwiek ograniczeń. Dodając treści na naszą stronę internetową, powinniśmy jednak pamiętać, aby były on zoptymalizowany pod kątem SEO. Oznacza to, iż treści muszą być w pełni unikalne, jakościowe, zawierać odpowiednie słowa kluczowe, a także mieć odpowiednią długość i być sformatowane.

Płatne artykuły sponsorowane to kolejny sposób poprzez który możemy publikować content tematyczny. Ten sposób publikacji będzie polegał na wyszukiwaniu serwisów tematycznych, które oferują dodawanie artykułów sponsorowanych. Są to artykuły zamieszczone na konkretnych portalach internetowych w zamian za opłatą, gdzie możemy podkreślić, iż to my jesteśmy sponsorem danego artykułu lub wtrącić polecenie naszej marki w samym tekście. W sieci działa wiele tego typu serwisów a możemy odnajdywać je pisząc z zapytaniem do portali tematycznych, wyszukując oferty w mediach społecznościowych czy na specjalnych platformach dla influencerów.

Media społecznościowe to miejsca, gdzie możemy bardzo prosto i łatwo dodawać różnego rodzaju treści. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o Facebooku, który daje możliwość publikowania postów na naszym profilu marki, dodawania ich na grupach tematycznych czy publicznego publikowania treści. Działając w social mediach powinniśmy pamiętać również o odpowiednim tagowaniu naszego contentu, aby mógł być łatwo odnajdywany w wyszukiwarkach wewnętrznych i był lepiej oceniany przez algorytmy konkretnych mediów społecznościowych.

Fora tematyczne wbrew pozorom to bardzo dobre miejsca do publikowania contentu i reklamowania się poprzez treści. Są one nadal aktywnie odwiedzane przez użytkowników zainteresowanych konkretną branżą. Hobbyści są niezwykle zaangażowani oraz mogą dawać wiele interakcji i odpowiedzi na umieszczanie naszych treści. Same fora internetowe chętnie przyjmują różnego rodzaju content – nawet sponsorowany. Tworząc treści z zamysłem dodawania ich na forach internetowych, możemy stworzyć jeden kompleksowy poradnik i umieścić go na wielu forach. W tej sytuacji nie musimy obawiać się o duplikację treści, gdyż treści te nie mają być pozycjonowane, a mają za zadanie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców na forach, które często potrafią gromadzić ich w setkach tysięcy.

Platformy contentowe takie jak np. YouTube to kolejne miejsca w których możemy publikować nasz content tematyczny. Miejsca takie będą szczególnie przyjazne dla bardziej oryginalnych form treści takich jak filmy wideo, nagrania audio czy treści interaktywne. Dzięki temu będziemy mogli trafiać do naszych odbiorców i pozyskiwać ich również w skuteczny sposób — jak przy tradycyjnym publikowaniu treści pisanych. Wiele marek lekceważy tego typu platformy, a więc istnieje spora szansa, że będziemy mogli dość łatwo zostać na nich wiodącymi markami tematycznymi.

orion media

Podziel się:

Zobacz także

Indeksowanie stron w Google

Index Google jest to lista stron internetowych które Google wyświetla w swojej wyszukiwarce. Aby nowa treść umieszczona na stronie internetowej pojawiła się w bazie danych

Skontaktuj się